Wil je ontdekken hoe leuk het is om zelf muziek te kunnen maken Dan ben je bij Muziekvereniging Geduld Overwint aan het juiste adres! Samen met verschillende getalenteerde muzikale professionals zijn wij een actieve aanbieder van muziekles. Passie en ervaring staan centraal in onze lessen.

IMG 2578
IMG 2601
IMG 2612
IMG 2621
IMG 2634

Vanaf groep 4 kunnen kinderen kennis maken met muziek. Met blokfluit en de theorie van AMV leren kinderen de basiskennis van muziek  en wordt ritme en maat/gevoel ontwikkeld. AMV wordt in groepslessen gegeven en duurt 1 jaar. Vanaf een half jaar AMV kan uw kind mee spelen in het jeugdorkest. Na dit eerste leerjaar kunnen de kinderen een instrument kiezen wat aansluit op het  eerste  jaar. Met dit instrument krijgen ze individueel les en kunnen examen doen voor een diploma van de KNMO, tevens blijven ze spelen in het jeugdorkest

Buiten onze lessen om organiseren wij ook activiteiten zoals  vossenjacht, film avond, voorspeelmiddag en tal van andere leuke activiteiten.

Leerlingen voor AMV zijn van harte welkom vanaf groep  4.

Opleidingen

Via de vereniging bestaat er de mogelijkheid om lessen te nemen op de volgende instrumenten:

• AMV lessen
  • Alle koperinstrumenten
  • Slagwerk
  • Dwarsfluit
  • Saxofoon
  • Klarinet

De lessen worden individueel en aangepast aan het studieritme van het kind gegeven. Al onze opleidingen sluiten aan op een A/B/C/D examen van de KNMO.

Lessen

De lessen tot aan het A-diploma duren 20 minuten, vanaf A-diploma 25 minuten per week. In de schoolvakantie worden er geen lessen gegeven. Alle lessen worden gegeven door gediplomeerde docenten in onze eigen leslokalen op het 17 Oktoberplein 6 te IJzendijke. Opgave voor het volgen van lessen kan tot uiterlijk 18 augustus 2017.

De lessen worden door de volgende docenten gegeven:

Dwarsfluit: Jenny Clauws
Saxofoon/Klarinet: Mieke Mussche
Percussie/AMV: Jenny Clauws
Koper: Alain Verhoeven

Jeugdorkest

In januari 2008 is ons jeugdorkest Petit Monie gestart. Al vanaf het eerste jaar gaat uw kind meespelen in het jeugdorkest. Het is een stimulans voor kinderen om  in een orkest te spelen en geeft veel meer plezier om samen muziek te maken. Het jeugdorkest staat onder leiding van Jenny Clauws.

Lesgeld schooljaar 2017-2018

Groepslessen voor AMV;  1 heel lesjaar;  € 155 of  instroom  in januari  2018 (half jaar) € 80
Voor individuele lessen tot A-diploma: 10 maandelijkse  termijnen van €40,-
B t/m  C diploma: 10 periodes van €43,-

In het lesgeld is de verzekering inbegrepen, waardoor de kinderen verzekerd zijn bij activiteiten die door de vereniging zijn georganiseerd.

Huur instrument

Huur van een blaasinstrument kan via de vereniging. €100.- voor het 1st jaar. €60.- voor de volgende jaren. In overleg met de docent kunt u ook zelf een instrument aanschaffen.

Voorwaarden

Door middel van het inschrijfformulier kunt u uw kind aanmelden. De inschrijving voor de muzieklessen geldt voor heel het schooljaar en wordt zonder opzegging automatisch met een jaar verlengd. Een schooljaar loopt van 1 september tot 1juli. Uitschrijven kan telkens voor 1 juni in het lopende schooljaar. Indien er omstandigheden zijn dat een kind zich vroeger wilt uitschrijven, zal het bestuur beslissen of er een gedeeltelijke restitutie van het lesgeld kan plaatsvinden. Vroegtijdig uitschrijven kan alleen schriftelijk en met opgave van reden. Restitutie van het lesgeld is mogelijk als lessen vier of meer keer uitvallen ( buiten schoolvakanties en officiële vrije dagen). Verzuim van de leerling leidt niet tot restitutie of tot ontheffing van de hierboven vernoemde voorwaarden